Ćwiczysz codziennie, ale nie zyskujesz masy mięśniowej? Dowiedz się dlaczego!

Jednym z najczęstszych pytań, jakie dostaję od moich przyjaciół i klientów, jest „Dlaczego nie zyskuję mięśni?” lub „Ćwiczę codziennie, ale nie zyskuję mięśni”. Odpowiedź jest raczej prosta: nie jedzą wystarczająco dużo kalorii. Po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedział dokładnie, ile kalorii należy jeść, aby zyskać mięśnie.

 

Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie można zbudować mięśni, jeśli nie jesz wystarczająco dużo kalorii. Jeśli chodzi o budowanie mięśni, zawsze grasz w grę liczbową. Masz pewien potencjał budowania mięśni oparty na twoim wieku, genetyce i składzie ciała. Im więcej kalorii możesz zjeść, tym większy masz potencjał do budowania mięśni. Dlatego jeśli nie robisz przyrostów, pierwszym miejscem do spojrzenia jest twoja dieta i upewnij się, że jesz wystarczająco dużo jedzenia.

 

Większość ludzi nie wie, ile mięśni mogą zyskać, gdy zaczynają nowy program treningowy lub rozpoczynają trening z ciężarami. Są szybkie, aby winić swój brak postępu na coś zewnętrznego, jak ich genetyki lub poziomu hormonów. Podczas gdy te czynniki odgrywają ważną rolę w treningu siłowym i budowaniu mięśni, nie oznacza to, że są one czynnikiem decydującym o tym, czy zrobisz postępy, czy nie.