Co sprzyja dobrej widoczności strony w internetowej wyszukiwarce?

Właścicielowi strony www zależy, by odwiedzali ją ludzie. Najczęściej trafią na nią, wpisując zapytania do wyszukiwarki internetowej. Jednak będzie to możliwe jedynie, gdy strona jest w niej widoczna. Gdy ktoś wpisze jakąś frazę, dobrze, aby witryna czy sklep wyświetliły się na pierwszej, a najdalej na drugiej stronie wyników.

Optymalizacja strony i linkowanie wewnętrzne

Działania SEO to nie to samo, co optymalizacja. W praktyce zagadnienia te są mocno powiązane. Bez należytej optymalizacji strony (jej struktury i treści na niej) nie zyska się dobrych wyników z pozycjonowania. Na stronie musi znajdować się treść. Teksty powinny być przejrzyste. Muszą zawierać ważne dla oferty firmy frazy. Dla dobrej optymalizacji ważnych jest wiele elementów np. adresy podstron, podpisy pod zdjęciami.

Najważniejszym zadaniem osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie wordpress jest zdobywanie linków do niej. Nie można jednak zapomnieć o linkowaniu wewnętrznym. To te linki, które prowadzą z jednej podstrony na inną. To kolejne ważne działanie w ramach optymalizacji strony. Im lepiej jest zoptymalizowana, tym wyższa jest jej pozycja w Google. Łatwiej też wtedy ją pozycjonować. Jeśli optymalizacja jest zła, zyskanie dobrych wyników może nie być możliwe. W takiej sytuacji specjalista od SEO najpierw zajmie się stroną.

Zdobywanie linków z zewnątrz dla strony

Zdobywanie linków zewnętrznych to już wprost działanie z zakresu pozycjonowania sxo.pl/pozycjonowanie-sklepow/. Jest to najważniejsza praca specjalistów od dobrych pozycji w Google. Linki muszą znajdować się na różnych stronach. Znajdują się w tekstach, które są merytorycznie powiązane z frazą. Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga tego, by dla takich tekstów wybierać wartościowe miejsca w sieci. W ramach zdobywania linków tworzy się pomocnicze strony www tzw. zaplecze. Popularne też jest zamieszczanie artykułów eksperckich i sponsorowanych na cudzych portalach i blogach. Zdobywanie linków musi być robione zgodnie z zasadami. Ważny jest np. regularny ich przyrost.

Wysokiej pozycji w Google sprzyja optymalizacja strony internetowej. Automatycznie daje to lepszą pozycję, bo strona jest bardziej przejrzysta dla robota wyszukiwarki. Jest też uznawana za bardziej wartościową. Gdy prezentuje się ona odpowiednio, działalność agencji SEO koncentruje się głównie na zdobywaniu linków. Dzięki nim strona poprawia swoją pozycję w wyszukiwarce.