Co powinieneś wiedzieć rozszerzając swój sklep internetowy?

/

Jeżeli planujesz rozwinięcie swojego sklepu internetowego i rozpoczęcie sprzedaży międzynarodowej, to powinieneś zmodyfikować swoją witrynę tak, aby spełniała obecne normy. Nie wystarczy piękna grafika czy rozbudowane opisy produktów. Będziesz musiał się skupić na opcjach językowych, kanałach płatności i transporcie globalnym. Pamiętaj, że decyzja o zwiększeniu zasięgu sprzedaży dotyczy też podatków i norm prawnych, które w każdym kraju są inne. Poniżej przeczytasz listę kilku praktyk, które będą mile widziane w trakcie poszerzania działalności e-sklepu.

Zadbaj o Twój sklep internetowy

Jeżeli chcesz sprzedawać za granicą, to musisz dostosować swoją witrynę do lokalnego rynku. Powinieneś zadbać o wprowadzenie kilku opcji językowych. Zarówno sklep, jak również każda poszczególna podstrona i produkt powinny zostać dobrze opisane w języku danego kraju. To samo się tyczy reklam i okienek pop-up typu newsletter. Muszą one występować w danym języku. Podobnie sytuacja ma się z adresem mailowym do korespondencji i sama korespondencja. Jeśli nie posiadasz domeny .com (globalnej, międzynarodowej), to powinieneś poszukać aliasów z których stworzysz skrzynkę mailową dla danego kraju. W przypadku Niemiec będzie to adres@adres.de. Może to niuans, ale pokazuje mieszkańcom innego kraju, że bierzesz ich rynek za poważny.

Twój sklep internetowy powinien być responsywny i dobrze wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Zadbaj o wersję językową również w przypadku m-witryny. Przetłumaczenie opisów produktów, jak również napisanie treści marketingowej będzie Cię kosztować sporo pieniędzy, ale zwrócą się one w postaci klientów.

Udostępnij opcję sprzedaży międzynarodowej

W każdym kraju istnieje kilka tysięcy sklepów internetowych z danej branży. Pamiętaj, że jeśli na Twojej witrynie czegoś zabraknie, to konsument szybko odwiedzi Twoją konkurencję upewniając się, że tam znajdzie wszystko. Musisz wybrać odpowiedniego operatora szybkich płatności, który umożliwi Ci transakcje międzynarodowe z możliwością generowania raportów. W Polsce liderem jest Dotpay i to ten operator obsługuje ponad 25 000 sklepów internetowych umożliwiając przewalutowanie transferów i płatności odroczone. Na Polskim rynku Dotpay oferuje aż 200 kanałów płatniczych i ta lista stale rośnie.

Decydując się na tego operatora nie musisz się martwić o bramki płatności i raporty finansowe. Nie musisz się też martwić o przepisy podatkowe, które za granicą mocno się różnią. Opłatami celnymi także nie musisz się przejmować, jeśli wybierzesz odpowiedni skrypt sklepu, który umożliwia takie zakupy. Pamiętaj tylko, że wszelkie opcje musisz skonfigurować sobie sam, lecz nie zajmuje to wiele czasu i pozwala przy okazji zrozumieć przepisy podatkowe w innych krajach.

Musisz zapewnić transport!

Jeśli sprzedajesz za granicą, to logicznym wydaje się zapewnienie błyskawicznego transportu produktów. Powinieneś poszukać najlepszych firm kurierskich i rozpocząć z nimi współpracę. Twoi konsumenci docenią fakt, że mogli zapłacić za towar w kilka chwil i otrzymać go po dwóch dobach, co z pewnością przełoży się na pamięć o Twojej marce. Istotna będzie także reklamacja i gwarancja zwrotu pieniędzy. Musisz stworzyć regulamin, który jasno przedstawia sytuacje, w których reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie lub negatywnie. To istotna rzecz, gdyż nastawiasz się na globalną ilość klientów, dlatego przejrzystość regulaminów musi być odpowiednia.

Wracając na sekundę do transportu warto dodać parę słów o magazynie. Nastawiając się na globalną sprzedaż nie można zapominać o składowaniu produktów. Powinieneś wynająć magazyn w każdym kraju, gdzie planujesz rozpoczęcie sprzedaży. Dzięki temu firma kurierska działająca na terenie danego kraju dostarczy przesyłkę klientowi w czasie krótszym, niż 24 godziny.

To Ty decydujesz o sukcesie

Stwórz taki sklep o zasięgu międzynarodowym, w jakim sam chciałbyś kupować. Może brzmi to banalnie, ale takim podejściem charakteryzują się najwięksi myśliciele tego świata. Zadbaj o lokalny rynek, opcje płatności oraz dostawy. Pamiętaj też o reklamie swojej marki. Prowadź konto na Facebooku i Twitterze, a ponadto wchodź w dyskusję ze swoimi potencjalnymi klientami. Sukces jest w zasięgu Twoich rąk!