Rynek m-zakupów w Polsce

/

Zakupy z wykorzystaniem urządzeń mobilnych przyniosły naszemu krajowi ponad 2,5 miliarda złotych dochodu w samym 2015 roku. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że nasi rodacy coraz bardziej interesują się zakupami mobilnymi i zaczynają doceniać tą formę transakcji. Coraz więcej sklepów internetowych modyfikuje swoje witryny i wprowadza rozwiązania responsywne. Blisko 10% sklepów planuje wdrożenie aplikacji mobilnych, które usprawnią sprzedaż. Rynek m-zakupów w Polsce kwietnie, a to dopiero początek ...

Polacy lubią kupować w sieci

Z danych zebranych przez CBOS wynika, że aż 47% polskich internautów robiło zakupy online w roku 2014. W tej chwili jest to już ponad 50% i szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady większość z nas będzie kupować online. Cenimy tą formę zakupów z uwagi na niższe ceny produktów, większą dostępność i krótki czas oczekiwania na przesyłkę. Cenimy też możliwość zapłacenia za zakupy przelewem błyskawicznym, które oferują operatorzy szybkich płatności online.

Rynek zmierza ku M

Z badań wynika, że ponad 38% sklepów internetowych posiada responsywną witrynę, a 16% zamierza taką mieć. Sklepy zmierzają ku maksymalnej mobilności swoich witryn, aby były odtwarzane na każdym urządzeniu mobilnym. Tworzone są bramki płatności oraz aplikacje mobilne usprawniające sprzedaż. Badania Dotpay pokazują, że aż 89% przedstawicieli branży e-commerce jako największy plus m-zakupów uznają wygodę.

Wszystko w jednym urządzeniu

Posiadając smartfona lub tablet możemy dokonywać zakupów i płacić za nie błyskawicznymi przelewami. Właściciele portali e-commerce stale modyfikują swoje witryny i wprowadzają zmiany, które mają usprawnić sprzedać. Szacuje się, że tylko w tym roku aż 90% posiadaczy urządzeń mobilnych spróbuje coś kupić za pośrednictwem sieci. Polska jest gotowa na m-sprzedaż i przyszłoroczne wyniki największych platform m-sprzedażowych pokażą, w którym miejscu są Polacy.