Co warto wiedzieć o zakupach mobilnych?

/

Polacy powoli przekonują się do zakupów mobilnych i płacenia telefonem. Z raportu MShopper "M-Commerce. Kupuję mobilnie." wynika, że przeciętny internauta korzysta z 1,6 urządzenia mobilnego. W praktyce oznacza to tyle, że posiadamy więcej, niż jedno urządzenie mobilne z poziomu którego przeglądamy sklepy internetowe i dokonujemy zakupów. Co jeszcze warto wiedzieć o klientach i zakupach mobilnych? O tym dowiecie się poniżej.

Komputer wciąż najpopularniejszy

Aż 66% kupujących w sieci rozpoczyna i finalizuje transakcję z poziomu laptopa lub komputera osobistego. 25% wybiera smartfona, zaś 12% tablet. Okazuje się, że smartfon i tablet służą w zasadzie do poznawania produktów, a nie do finalizowania zakupów. Blisko 10% konsumentów deklaruje, że rozpoczyna zakupy na urządzeniu mobilnym, a kończy je na komputerze stacjonarnym dokonując płatności.

Konsumenci cenią sobie wielokanałowość i ... czas

Jak wspomnieliśmy - blisko 10% konsumentów rozpoczyna zakupy na urządzeniu mobilnym, a kończy na komputerze. Ma to związek z pracą w biegu lub wykorzystaniem wolnego czasu do przeglądania produktów. Zazwyczaj w przypadku kończącej się przerwy, dodajemy produkty do koszyka i chcemy wrócić do sklepu w późniejszych godzinach, aby poczytać ich opisy oraz komentarze. Czas, który mija od momentu dodania produktu do koszyka, do finalizowania transakcji zazwyczaj służy do podjęcia decyzji o zakupie. Konsumenci cenią sobie czas i platformy, które są inteligentne.

Konsument ceni sobie także aplikacje mobilne

Spersonalizowanie bramek płatności ma ogromny wpływ na funkcjonowanie sklepów. Polscy m-kupujący cenią sobie możliwość błyskawicznej zapłaty za zakupione towary z poziomu dowolnego urządzenia. Właściciele sklepów powinni zadbać o aplikacje mobilne, które będą obsługiwać każde urządzenie (każdy model smartfona, tabletu czy ultrabooka - zwłaszcza w kwestii rozmiarów ekranu). Z raportu MShopper dowiadujemy się też sporo o bezpieczeństwie transakcji. Okazuje się, że to najważniejszy aspekt dla klientów. Jeśli konsument widzi na witrynie certyfikaty świadczące o wiarygodności sklepu - chętniej dokonuje zakupów.

Czego oczekują mobilni?

Klienci mobilni oczekują większej inteligencji sklepów internetowych. Z jednej strony tyczy to się wspomnianych aplikacji, a z drugiej skłania do tworzenia systemów, które będą charakteryzować konkretny sklep. W skrócie chodzi o to, aby konsument czuł maksimum komfortu podczas przeglądania sklepu internetowego. Należy zadbać o jak najmniejszą ilość formularzy na stronie i jak najprostsze mechanizmy porównywania produktów.

Polacy coraz chętniej kupują mobilnie i tyczy to się zarówno młodych, jak też seniorów. Lubimy komfort, a nie ma bezpieczniejszej i bardziej komfortowej formy zakupów.