Kartą, czy błyskawicznym przelewem - jak płacą Polacy w sieci?

/

Każdy rynek charakteryzuje się inną specyfiką. Przykładowo społeczeństwo w Anglii jest przyzwyczajone do korzystania z kart płatniczych, zaś w Polsce lepiej sprawdzają się błyskawiczne przelewy. Ma to związek z obciążeniami podatkowymi oraz kosztami transakcji. W Polsce niewielu posiadaczy rachunku bankowego korzysta z kart płatniczych, bo albo ich nie posiadają, albo nie są przygotowani do takich operacji lub - cenią sobie czas i wiedzą, że błyskawiczne przelewy są najbezpieczniejsze. Co warto wiedzieć o e-płatnościach w Polsce? O tym dowiecie się poniżej.

W Polsce wolimy Dotpay

Największy i najstarszy operator szybkich przelewów online w Polsce, marka Dotpay na dobre wybiła się spośród konkurencji. Stworzyła w naszym kraju system szybkich płatności, które są bardzo bezpieczne i doceniane na świecie. Obecnie krakowska marka jest partnerem Omnichannel Retailing Forum 2015, co można traktować jako wyróżnienie, bowiem restrykcje ORF są znaczące.

- Niektóre badania wskazują, że rynek zmierza w kierunku płatności bezkartowych, inne – wręcz przeciwnie. Z jednej strony, za sprawą zmiany stawki interchange, koszt obsługi kart poszedł w dół, w stosunku do „pay- by-linków”, z drugiej strony banki dostosowują ceny kart do wysokości nowych opłat. Ludzie bardzo cenią sobie przelewy, natomiast Polacy nie ufają kartom kredytowym. W krajach anglosaskich 80 – 90% płatności jest dokonywanych za pomocą kart kredytowych. W Niemczech udział kart jest już znacznie niższy, a sporą popularnością cieszą się lokalne systemy płatności przelewem - mówi Andrzej Budzik, wiceprezes zarządu Dotpay.

Lubimy to, co szybkie

Błyskawiczne płatności online pozwalają zaoszczędzić wiele czasu. Korzystając z bramek płatności możemy zapłacić za zakupy w czasie rzeczywistym lub odroczonym. Z tego powodu Dotpay jest wybierany przez polskich internautów, bo nie muszą mieć gotówki w kieszeni, aby móc dokonać zakupu. Statystyki nie kłamią i wyraźnie pokazują, że nasze społeczeństwo ufam takim operatorom jak Dotpay i ceni sobie to, co szybkie.

Jak będzie wyglądać przyszłość?

Anglicy wybrali karty płatnicze, więc będą się rozwijać w tej branży. W Polsce najpopularniejsze są szybkie płatności online, zatem operatorzy będą usprawniać swoje kanały płatnicze i tworzyć bramki do sprzedaży mobilnej. W przyszłym roku tendencje na pewno się nie zmienią, ale ciekawym jest, jak wielu z nas przetestuje inne, niż znane do tej pory metody płatności.