Wybieramy idealny system płatności

/

Wybranie odpowiedniego operatora płatności to jeden z kluczy do sukcesu biznesu internetowego. Od decyzji tej zależy bezpieczeństwo i komfort użytkowników, a więc dwie podstawowe przesłanki dotyczące wyboru konkretnego sklepu online. Rynek otwiera przed przedsiębiorcami ogromne możliwości. Pośredników jest wielu. Można, więc idealnie dobrać operatora do swojego modelu biznesowego. Jakie kryteria warto brać pod uwagę?

Rodzaj transferu
Transfer automatyczny to najbardziej optymalne rozwiązanie dla klientów. Kupujący, chcąc dokonać płatności za zakupione towary zostaje automatycznie przeniesiony przez system na stronę umożliwiającą mu wybór banku. Po zalogowaniu do bankowości elektronicznej otrzymuje dostęp do gotowego formularza przelewu, który zawiera wszelkie potrzebne dane. Klient nie musi niczego wypełniać. Wystarczy, że zatwierdzi transakcje. Istnieją też, nieco już przestarzałe i powoli odchodzące do lamusa systemy półautomatyczne. W ich przypadku klient, co prawda zostaje przeniesiony na stronę z formularzem przelewu, ale wszelkie dane wpisuje samodzielnie. To znacznie mniej wygodna opcja, która generuje większe ryzyko popełnienia błędu.

Czas oczekiwania na przelew
W przypadku płatności online pieniądze klientów przechodzą przez konto pośrednika, operatora płatności. Czas realizacji przelewu z konta pośrednika na konto sprzedawcy jest różny. Przed dokonaniem wyboru konkretnego operatora warto upewnić się, czy przelewy będą wpływać na drugi dzień, czy trzeba będzie na nie czekać kilkanaście dni od zlecenia wypłaty. Zapewnienia zawarte w ofercie często mijają się z rzeczywistością. Dlatego należy korzystać z usług sprawdzonych pośredników, posiadających pozytywne opinie.

Liczba obsługiwanych banków
Od liczby banków obsługiwanych przez danego operatora zależy szansa dotarcia do szerszej grupy klientów. Oczywistym jest, że oferując płatność w większej liczbie banków docieramy do klientów, którzy posiadają w nich rachunki. Obsługa najpopularniejszych banków to standard. Niektórzy usługodawcy na rynku płatności mogą nam zaproponować obsługę 20 banków, inni 100 banków. Należy podkreślić, że nie zawsze warto przedkładać ilość, nad jakość. 

Opłaty i prowizje
Operatorzy pobierają różnego rodzaju opłaty i prowizje. Niska prowizja może być doskonałym hasłem reklamowym, ale trzeba liczyć się z tym, że nie musi dotyczyć wszystkich banków. Obsługa najpopularniejszych jest zazwyczaj droższa. Prowizje pobierane są za każdą transakcję. Należy jednak zwrócić szczególną uwagę na wszelkie dodatkowe opłaty. Konieczne jest skrupulatne przestudiowanie oferty operatora.