Czy Polskie sklepy są gotowe na sprzedaż międzynarodową?

/

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) twierdzi, iż polskie sklepy internetowe nie są jeszcze przygotowane do sprzedaży międzynarodowej. Dlaczego? Ponieważ sama możliwość transgranicznej sprzedaży istnieje naszym kraju w zasadzie od niedawna i potrzeba wiele czasu, zanim sklepy zmodyfikują swoje witryny do tego stopnia, aby były spersonalizowane na obce rynki. Co należy zrobić, aby móc sprzedawać na świat? Wystarczy kilka kroków.

Język strony

Jeżeli chcecie rozpocząć sprzedaż międzynarodową, powinniście wybrać kilka rynków do których się dostosujecie. Jeśli Wasz wybór padł na Belgię, powinniście przetłumaczyć witrynę na język belgijski. Mowa nie tylko o samej treści, ale też o opisach produktów, danych kontaktowych i skrypcie. Klient zagraniczny nie powinien się zastanawiać, do którego kraju należy witryna sklepowa. On chce dokonać zakupu, więc należy zadbać o stronę tak, aby zagraniczny klient traktował ją po "swojemu".

Opcje płatności

Najważniejszym elementem sprzedaży transgranicznej są płatności. Powinniście korzystać z usług operatorów szybkich przelewów (jak Dotpay), którzy umożliwiają przewalutowanie transferów pieniężnych. Ważne są bramki płatności oraz możliwość generowania przejrzystych dokumentów księgowych. Rozliczanie się z zagranicznym urzędem skarbowym nie powinno stanowić problemu, ponieważ najlepsze skrypty sklepów umożliwiają dowolną konfigurację sprzedaży.

Reklama

Polskie sklepy internetowe nie czują się do końca gotowe na sprzedaż międzynarodową również z powodu reklamy. Rodzime agencje marketingowe oferują reklamę za granicą, ale nie we wszystkich krajach świata. Widać jednak na tym rynku wielki progres, a rok 2016 jest momentem największego rozwoju agencji marketingowych i interaktywnych.

Kiedy będziemy na to gotowi?

Polskie sklepy mogą sprzedawać na cały świat, ale do pełnej gotowości potrzeba jeszcze trochę czasu. Póki co największe firmy badają rynek zagraniczny i testują systemy płatności. W ciągu kilku najbliższych lat powinniśmy być świadkami globalnej ekspansji polskich sklepów na rynki zagraniczne.