Jak ważna jest bramka płatności w e-commerce?

/

Zdaniem ekspertów, aż 54% Polaków dokonuje płatności online. Z tej grupy aż 34% społeczeństwa dokonuje płatności z poziomu urządzeń mobilnych (smartfon, tablet). Szacuje się, że statystyki będą notować jedynie progres, ponieważ Polacy są zaznajomieni z e-commerce i doceniają tą formę sprzedaży.

Polacy lubią kupować w biegu

Posiadacze urządzeń mobilnych lubią w wolnym czasie przeglądać sklepy internetowe. Mogą natrafić na okazję i dodać produkty do koszyka, aby w domowym zaciszu sfinalizować transakcję. Blisko 90% społeczeństwa posiada urządzenia mobilne, a jedyną przeszkodą przed dokonaniem zakupu może być problem z responsywnością platformy e-commerce.

Sklepy zmieniają się na dobre

Aby wyjść na przeciw oczekiwania konsumentów, należy im zagwarantować możliwość robienia zakupów na urządzeniach mobilnych. Z tego powodu większość sklepów inwestuje w aplikacje mobilne i stale modyfikuje witryny o responsywne dodatki. Witryna dobrze wyświetlająca się na m-urządzeniach jest funkcjonalna i może nakręcić koniunkturę.

Bramka płatności - klucz do sukcesu w m-commerce

W dobie sprzedaży mobilnej, najważniejszym aspektem jest zapewnienie konsumentowi możliwości błyskawicznego sfinalizowania transakcji. Od tego są bramki płatności, które posiadają panel administratora i łączą się z operatorem błyskawicznych przelewów online. Klient może wybrać produkty do koszyka z m-witryny, a następnie zapłacić za zakupy w czasie rzeczywistym. Bramki płatności przystosowują się do rozdzielczości urządzenia mobilnego i umożliwiają komfortowe zakupy w każdym miejscu świata.

- Współczesnego konsumenta charakteryzują ciągły ruch i pośpiech. Z tego względu serwisy on-line posiadające rozwiązania zoptymalizowane pod kątem komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych zwyciężają na rynku. Możliwość dokonywania płatności w sklepie internetowym przy użyciu smartfona zwiększa komfort Płacącego, a sklepowi podnosi konwersję. – mówi Bernadetta Madej z Dotpay.

- Możliwość zarządzania swoim serwisem chociażby ze smartfona czy tabletu stanowi dodatkowo udogodnienie dla sklepu. – dodaje Madej.

Bo liczy się konsument

Jeśli portale e-commerce chcą zwiększyć sprzedaż, muszą dostosować się do oczekiwań konsumentów. W chwili obecnej tematem numer jeden są bramki płatności mobilnych i m-aplikacje. Każda witryna, która będzie funkcjonalna i przejrzysta ma szansę na rozgłos w Polskiej i światowej sieci.