Aktywność prospołeczna w biznesie - nurt mody, czy faktyczna potrzeba?

/

Firma, która działa na rzecz społeczeństwa zawsze jest lepiej odbierana od innych. Zwłaszcza globalne marki swoimi prospołecznymi ruchami budują opinię o branży i nakreślają ścieżki, którymi powinny kroczyć inne przedsiębiorstwa. Przykładów aktywności prospołecznej możemy podać wiele. Poland Business Run to przykład głośnej akcji, w której udział wzięło aż 4000 osób. Maraton pozwolił na zebranie funduszy, które zostały przeznaczone na cele charytatywne. Innym przykładem akcji jest sadzenie drzewek w miejscach, które od lat były nieużytkami. Mamy też do czynienia z organizacjami pozarządowymi, które wspierane są przez operatorów szybkich płatności specjalnymi usługami, które usprawniają transfer pieniędzy. Czy aktywność prospołeczna to sposób na zbudowanie marki, czy faktyczna potrzeba pomocy innym?

Pomagając innym pomagamy też sobie

Działania prospołeczne w zasadzie prowadzą do pomagania innym, zwłaszcza finansowo. Organizacje pozarządowe w formie fundacji lub stowarzyszeń bardzo często korzystają z usług operatorów szybkich płatności online jak Dotpay, ponieważ pozwala to na błyskawiczny transfer pieniędzy. Wiele firm korzysta z płatności elektronicznych klasy e-biznes i przelewa pieniądze na konto organizacji lub fundacji. To bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ organizacja może rozdysponować środki na przeróżne, statusowe cele.

SMS Premium Rate

Każda organizacja będzie funkcjonować tylko wtedy, gdy będzie miała zapewnioną stabilność finansową. Koszty związane z prowadzeniem fundacji lub stowarzyszenia nie są przesadnie wielkie, lecz do skromnych też nie możemy ich zaliczyć. Dzięki usługom typu SMS Premium Rate organizacja może zbierać fundusze za potrzeby pokrycia wydatków związanych z działalnością i te pieniądze nie będą kolidować z wpłatami z tytułu darowizn.

Przejrzyste raporty, większa efektywność pomocy

Będąc przy tematyce szybkich płatności online nie możemy zapominać o korzyściach księgowych, które z nich wynikają. Właściciel organizacji prospołecznej może liczyć na rzetelne raporty, które należy ująć w dokumentach księgowych. Bilans zysków, wydatków, inwestycji i strat będzie doskonałym materiałem podglądowym, który zapewne wielokrotnie się przyda. Możliwość generowania raportów prowadzi też do zwiększenia efektywności pomocy. Im mniej czasu zabiorą czynności papierkowe, tym więcej czasu na realną, rzetelną pomoc.

Firmy chcą dawać przykład

Mając przed oczyma firmę, rozumiemy jej popęd do zarabiania jak największych pieniędzy. W czasie maksymalnego progresu jest też czas na pomoc i tysiące firm udowadnia, że nie potrzeba wielkich wydatków, aby zapewnić pomoc najbardziej potrzebującym. Dotpay dzięki prostym skryptom płatności online i SMS usprawnił pracę setek fundacji i organizacji pozarządowych, co na pewno znalazło przełożenie w większych zyskach odnotowanych przez instytucje prospołeczne.

Firmy chcą dawać przykład, bo mogą to robić. Polskie przedsiębiorstwa rozwijają się bardzo prężnie i jeśli w podobnym tempie będzie płynęła pomoc, to nie zostaną one niedocenione.

  • 2 marca 2016