Czy polskie sklepy mogą sprzedawać na cały świat?

/

Choć od dawna polskie sklepy internetowe nie muszą narzekać na granice terytorialne, o tyle jeszcze kilka lat temu trudno było prowadzić portal, który oferowałby sprzedaż produktów na cały świat. Dzisiaj sytuacja wygląda już inaczej, ponieważ czołowy operator szybkich płatności online rozwinął swój system do tego stopnia, że polskie platformy e-commerce nie mają już żadnych ograniczeń i mogą prowadzić sprzedaż transgraniczną. Co warto wiedzieć o transakcjach międzynarodowych? O tym dowiecie się poniżej.

Dotpay idzie na całość

Krakowska spółka rozwinęła swój system szybkich płatności online do wielkiego stopnia, gwarantując konsumentom ponad 200 kanałów płatniczych. W ciągu ostatniego roku marka udostępniła ponad 80 banków spółdzielczych, które do niedawna były jakby wyalienowane. Dzięki temu właściciele kont w bankach spółdzielczych mogą płacić online, co doprowadziło do pewnego paradoksu, gdyż każdy posiadacz internetowego rachunku może kupować online. To w zasadzie ponad 90% społeczeństwa.

System płatności Dotpay łączy w sobie kilka usług: e-transfery, e-przelewy, portmonetki elektroniczne, e-raty, płatności odroczone, karty płatnicze, płatności gotówkowe oraz płatności mobilne. Operator wprowadził również bramki płatności, które dokonują automatycznych przewalutowań oraz możliwość generowania raportów sprzedaży, które można załączyć do dokumentów księgowych.

Co może polski sklep XXI wieku?

Polski sklep może obecnie wszystko, bo nie musi się martwić w zasadzie o nic. Najbardziej skomplikowane operacje, takie jak przewalutowanie transferu pieniężnego, czy obliczenie należnego podatku VAT w danym kraju jest automatycznie wykonywane przez system. Dzięki takiemu rozwiązaniu Dotpay został partnerem Omnichannel Retailing Forum 2015, na więc otrzymał światową rekomendację. W Europie trudno o lepszego operatora szybkich płatności online, który oferowałby tak spersonalizowany system. Istotna jest kwestia sprzedaży odroczonej. Konsument, który nie ma pieniędzy na koncie może mimo wszystko dokonywać zakupów, ponieważ operator płatności to umożliwia. Do niedawna takiej opcji nie było.

Bo to płatność decyduje o zysku

Konsument, niezależnie od kraju szuka takich sklepów internetowych, które będą gwarantowały szybką transakcję i błyskawiczną dostawę towaru do domu. Jeśli te dwa punkty zostaną spełnione, każdy polski sklep internetowy ma szansę stać się globalną marką.