Jak przygotować sklep do zagranicznej sprzedaży?

/

Żyjemy w czasach, w których globalizacja stale postępuje, a więzi handlowe pomiędzy krajami się mocno zacieśniają. W związku z tym polskie firmy zaczęły się rozglądać za klientami zagranicznymi i tworzyć lub modyfikować sklepy internetowe tak, aby rozpocząć masową sprzedaż. Jeśli jesteś na etapie wdrażania sprzedaży międzynarodowej i chciałbyś poznać kilka naszych rad, to zachęcamy Cię do prześledzenia tego artykułu.

Zadbaj o marketing sprzedażowy

Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż międzynarodową, to powinieneś zadbać o programy partnerskie, lojalnościowe, rabatowe, systemy rekomendacji oraz newslettery i konta na portalach społecznościowych. Być może nie będziesz korzystał ze wszystkich kanałów sprzedażowych, ale poznasz ich popularność i efektywność. Koniecznie powinieneś prowadzić konta w serwisach społecznościowych, ponieważ obcowanie z potencjalnymi klientami i budowanie z nimi więzi to pierwszy krok do zainteresowania konsumenta naszym towarem.

Marketing sprzedażowy powinien być kierowany do docelowej grupy konsumentów. Świetnie sprawdzą się zatem mailingi brandowe. Jeśli zamierzasz prowadzić sprzedaż konkretnego produktu dla konkretnej branży, poszukaj takich baz mailowych, które będą zarejestrowane w GiODO i dedykowane konkretnej grupie docelowej. W ten sposób dotrzesz do tych ludzi, których faktycznie może zainteresować Twój produkt. Musisz pamiętać, że dedykowany mailing świetnie sprawdzi się z newsletterem. Dołącz zatem w treści maila załącznik do Twojej witryny o okienka pop-up, gdzie każdy może podać swój e-mail i być na bieżąco informowany o nowych produktach.

Zadbaj o język na stronie

Twój sklep powinien posiadać możliwość zmiany języka. Nie chodzi o treści reklamowe, ale o całość (opisy produktów i regulamin także). Dzięki temu zagraniczny klient będzie miał pełną swobodę działania. Oprócz zmiany języka na stronie, ważne będzie też korespondowanie z klientami w ich języku. Decydując się na sprzedaż na rynku niemieckim warto nauczyć się chociaż podstaw tego języka lub podszlifować angielski do wysokiego poziomu. Nie możesz dopuścić do sytuacji, gdy Twoja korespondencja mailowa z zagranicznym klientem będzie łamana / bełkotliwa, bo to świadczy o profesjonalizmie sklepu, który sprzedaje na cały świat.

Pozyskaj ruch na stronie i zadbaj o płatności

Zdobycie klientów na rynku zagranicznym będzie zadaniem trudnym, ale tylko dla sklepów stacjonarnych. Platformy e-commerce będą miały łatwiej, bo działają w Internecie, a ten z kolei jest globalny i taki sam dla wszystkich ziemian. Ruch możesz pozyskać na wiele sposobów, ale nie obejdzie się bez taktyki. Powinieneś skorzystać z usług agencji interaktywnej działającej na terenie Polski lub kraju, w którym uruchomiłeś sprzedaż. Możesz postawić na reklamy typu AdWords lub satelity, czyli blogi zapleczowe, które będziesz pozycjonował. Jeśli sprzedajesz wiele produktów, to na wiele fraz będziesz niewidoczny w wyszukiwarce Google. Pomogą Ci blogi, które zaopatrzone w odpowiedni content będą się błyskawicznie wspinać po szczeblach wyszukiwarki Google, co w konsekwencji spowoduje ich widoczność, a finalnie większą ilość odsłon Twojego sklepu internetowego.

Najważniejszym elementem międzynarodowej sprzedaży będą płatności. Każdy kraj charakteryzuje się indywidualnymi stawkami podatkowymi, dlatego należy nawiązać współpracę z takim operatorem płatności online, który oferuje przewalutowanie operacji finansowej i rozliczanie podatków zgodnie z zasadami, które panują w danym kraju. W Polsce najchętniej wykorzystywany jest Dotpay, ponieważ oferuje generowanie raportów sprzedażowych na zasadach, które panują w konkretnym kraju. Nawet sprzedając w Niemczech możemy wygenerować gotowy bilans, który możemy dołączyć do dokumentacji księgowej.

Nie stój w miejscu

Gdy rozpoczniesz sprzedaż międzynarodową, to zadbaj o popularność swojego sklepu. Stale inwestuj w skuteczne reklamy oraz pozycjonowanie, a także kolejne kanały płatności. Oferuj rabaty, promocje i zniżki. Warto będzie uzyskać certyfikaty świadczące o Twojej rzetelności i zwrocie pieniędzy za oddany towar. Powinieneś umieszczać najważniejsze certyfikaty w widocznym miejscu na stronie. Stale dbaj o wygląd swojej platformy i nie dopuść do stagnacji.

Rozpoczęcie sprzedaży międzynarodowej to temat na wiele książek. Jeśli macie do nas pytania, to zadajcie je pod tym tematem, a my postaramy się na nie odpowiedzieć.